Author Topic: koi gekocht maar niet bekent met variateiten  (Read 2905 times)

Offline Rico

• Overkoi Beginner
  • *
koi gekocht maar niet bekent met variateiten
« on: 30 May 2007, 21:29:53 »
Hoi Allemaal

Ik heb weer 2 nieuwe koi's gekocht vond ze gewoon mooi maar wil eigenlijk wel weten welk "type"  :bluefish: dit is het gaat om die grote op de foto +/- 40 CM

Met vriendelijke groeten
Rico
Met vriendelijke groeten
Rico

Offline Arjanv

• Overkoi Asagi
  • *
  • I BE WATCHING YOU
Re: koi gekocht maar niet bekent met variateiten
« Reply #1 on: 30 May 2007, 21:49:32 »
Rico welkom hier. en je hebt 2 leuke koi gekocht.

Ik denk dat het allebij SANKE zijn. En de grootste lijkt me een doistsu sanke omdat hij geen schubben heeft de andere lijkt wel schubben te hebben en is dus een gewone sanke.
Groeten Arjan

18m3 HDPE vijver, pm sieve+spoelmechanisme, rd16m3, pm 60beadfilter, 75watt uvc jumbo rvs, 2 plantenfilters 3m3, skimmer, aquamax 3500, Hi blow 40.

(13 koi's en 2 diamantsteuren)

Offline Rico

• Overkoi Beginner
  • *
« Reply #2 on: 30 May 2007, 22:01:05 »
Precies wat ik dacht :) niet dat ik veel verstand van de variëteiten heb  :)

Ik heb ze bijde voor een prikkie gekocht teminste voor de kwaliteid en de afkomst zoals ik al zij ik vind ze mooi en dat is het belangrijkst.
Ik heb deze vijver waar ze inzitten nu bijna een jaar maar moet de randen nog afwerken de tuin lijkt nu nog steeds een slagveld  :( heb nog geen tiid/ en meer de zin gehad om het af te werken.
ik heb in de 1 1/2 jaar een hoop geleerd over koi en het water waar ze in zwemmen ben begonnen met een 1000 liter bakje als siervijver maar bij aankomt bij de vijverwinkel viel mijn oog op koi en was meteen verkocht 1 1/2 jaar geleden en was meteen met het koivirus besmet heb inmiddels een vijver van 12 kub en een hoop gelezen over koi en water maar variëteiten vond ik nog niet belangrijk dat komt vanzelf wel de anatomie en waterkwaliteid is belangrijker :) dus dat is beter blijven hangen :)

« Last Edit: 30 May 2007, 22:03:02 by Rico »
Met vriendelijke groeten
Rico

Offline zonnetje

• Algemene moderator
  • Overkoi Asagi
  • *
« Reply #3 on: 30 May 2007, 22:35:43 »
Ik ga met Arjan mee, zelf denk ik ook dat het sanke zijn
Vind ze heel erg mooi
Zoals je al aangaf is het belangrijkste de omgeving waar de vissen in zwemmen, de rest kan altijd nog
Veel plezier met je aanwinst