Author Topic: vijverbouw  (Read 3413 times)

Offline ajaan

• Overkoi Beginner
  • *
Re: vijverbouw
« Reply #30 on: 12 October 2008, 19:31:20 »
De gaten zijn geboord...niet 2 voor de uitstroom maar eentje  ipv 2 maal 75MM nu 1 maal 90MM, eentje voor de skimmer en eentje voor de overloop.Verder heb ik vandaag besloten om een Osaga zeeffilter te gaan kopen (midi) iemand ervaring met deze filters? nu nog even de vijver met  piepschuim behangen en dan is ie klaar voor zaterdag!
Kunnen mijn vriendjes naar hun nieuwe villa, ik hoorde dat ze de camping nu wel een keertje zat waren. Het is ook wel behelpen hoor het leven in een zwembadje.

Offline zonnetje

• Algemene moderator
  • Overkoi Asagi
  • *
« Reply #31 on: 17 October 2008, 14:02:30 »
Gaat erg hard daar bij jouw
Je hebt geluk dat het weer nog steeds aardig mee zit
Werkse nog

Offline ajaan

• Overkoi Beginner
  • *
« Reply #32 on: 17 October 2008, 20:05:51 »
Hahahaha het weer zit deze week dus weer eens niet mee...tentje maar weer opgebouwt! zondag komen ze het folie er in maken.......altijd makkelijk van die "mannetjes" heb het piepschuim al aan de binnenkant erin , alleen de bodem nog niet ivm regenval. De doorvoeren zitten er in..ik kan niet wachten..tot het klaar is.Nou ja klaar moet de filterput nog doen...maar eerst de vissen weer uit het zwembadje....het filter kan er ook wel los naast staan zolang...

Offline ajaan

• Overkoi Beginner
  • *
« Reply #33 on: 20 October 2008, 21:50:04 »
Zondag was het folie er ...ze waren erg snel klaar >:( toen ik ging kijken was het erin gevouwen.....niet in gemaakt(pasvorm) dus heb hem nog ff gebeld dat hij toch echt nog een keertje terug moest komen om het naar wens te maken....! Vandaag was hij er weer...alles los gehaald en uitgesneden en op maat gemaakt...helaas moesten er een paar reparaties worden geplakt want hij had de flappen al vast ge prikt had afgelopen zondag...ook stom van mij dat ik er niet genoeg bij was! maar goed ja voor een derde van de prijs , wel zonder bonnetje maar met garantie!Ik had rond gevraagd en hoorde bedragen van rond de 10-15 eurie de m2 met in maken er bij. mijn vijver heeft +/- 60 m2 folie dus dag zo rond de 900 eurie...en nu dus 350 eurie jammer maar goed ook een beetje mijn eigen fout ...maar ook het terug komen was geen probleem.
Nu maar hopen dat alles dicht is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zal morgen even een paar foto's toevoegen.

Offline zonnetje

• Algemene moderator
  • Overkoi Asagi
  • *
« Reply #34 on: 23 October 2008, 08:08:27 »
Jammer dat het niet helemaal naar je wens is
Gelukkig is hij nog wel terug gekomen
Laat de foto's maar komen :yes:

Offline zonnetje

• Algemene moderator
  • Overkoi Asagi
  • *
« Reply #35 on: 27 October 2008, 15:07:09 »
Ik wacht nog steeds op foto's :yes: :yes:

Offline ajaan

• Overkoi Beginner
  • *
« Reply #36 on: 05 November 2008, 22:35:47 »
Ja sorry was erg druk.....na 5 keer  ziet het er nu na uit dat het eindelijk dicht is... :Argh!: :Argh!: :Argh!: Een tip: betaal iets meer dan heb je meer kwaliteit..tip 2 : als je wat goed gedaan wilt hebben doe het dan ZELF!! ben bezig met de filterruimte te metselen...maandag as heb ik vrij dus zal dan metselen  en natuurlijk dit weekend.Hoop dat ik na het weekend de vissen er in kan doen. De afwerking van de randen zal waarschijnlijk 2009 worden maar goed asl de vissen er maar in kunnen. Fotos volgen van het weekend......

Offline zonnetje

• Algemene moderator
  • Overkoi Asagi
  • *
« Reply #37 on: 19 November 2008, 23:08:13 »
 :'( :teleurgesteld: :'( :teleurgesteld: :'( :teleurgesteld:

Offline Ebola_Virus

• Overkoi Asagi
  • *
  • Koi_on_the_roof hoog en niet droog
    • Koi_on_the_roof
« Reply #38 on: 21 November 2008, 01:04:43 »
tja goedkoop is niet altijd goed koop hé  :no:

aah ja vanaf nu loopt alles op wieltjes.....wel op water eigenlijk.  \o/

Offline ajaan

• Overkoi Beginner
  • *
« Reply #39 on: 11 April 2009, 08:15:48 »
eindelijk word het beter.....alleen nog even met de water kwaliteit aan de slag! Met de overplaatsing zijn er 2 koi's die het niet gehaald hebben om een of andere reden. Nou ja de andere 30 zwemmen nog vrolijk rond. Met het meten van de water waardes blijkt mijn nitraat een beetje aan de hoge kant te zijn,
zo rond de 40 PPM (MG/LTR).Wat is het beste om dit te verhelpen? Nitraatblokjes?voor in het filter? of waterplanten?
Als iemand een id heeft hoor ik het graag, December was niet de beste tijd om alles te verhuizen maar ik moest wat aangezien het snachts al -5 was en ik geen vissticks wilde.

Offline zonnetje

• Algemene moderator
  • Overkoi Asagi
  • *
« Reply #40 on: 13 April 2009, 21:41:53 »
Aller eerste wat je nu moet doen is water verversen
Je filter nakijken en schoonmaken
Planten na je filter is altijd goed om te doen, maar dan wel zonder voedingsbodem anders halen ze het nog niet uit het water

Offline ajaan

• Overkoi Beginner
  • *
« Reply #41 on: 17 July 2009, 08:50:52 »
was ik weer alles op de rit met het water en zo.Volgende week de vijver rand plaatsen. Zoek alleen nog een goede sieve....iemand die iets in de aanbieding heeft?

Offline Johan

• Volwaardig Overkoi
  • *
    • De vijvr van Jolanda en Johan
« Reply #42 on: 17 July 2009, 11:07:37 »
foto's ;D

Offline zonnetje

• Algemene moderator
  • Overkoi Asagi
  • *
« Reply #43 on: 20 July 2009, 20:19:32 »
Ja waar blijven nu de foto's?????????????????????????

Offline ajaan

• Overkoi Beginner
  • *
« Reply #44 on: 31 July 2010, 12:37:54 »
ow sorry druk druk druk.....nu een foto van hoe het is geworden.

Ik heb nog wat andere dingetjes mbt de water kwaliteit maar dat zal ik in het betrefende topic posten.

ter info het gedeelte met de polycarbonaat platen is mijn filter ruimte, per 25-07-2010 een zeef filter bij geplaatst( jeetje wat vangt dat ding een boel rotzooi af zeg)
De wanden moeten nog worden aan gesmeerd... iemand er goed in hier?